Hírek
2013. Április 17. 11:54, szerda |
Belföld
Forrás: MTI
Bírságot szabott ki a médiatanács az RTL Klub egyik műsora miatt

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa 300 ezer forintos bírságot szabott ki múlt heti ülésén az RTL Klub Törzsutas című műsorának hat adása miatt, amelyben egy óbudai cukrászdát a médiatörvény szabályait sértő módon mutattak be.
A médiatanács szerdai, az MTI-hez eljuttatott közleményében arra hívta fel a figyelmet, hogy a termékmegjelenítéssel közölt kereskedelmi üzenet nem lehet közvetlen, mint a klasszikus értelemben vett reklámban: csak meghatározott keretek között népszerűsítheti a terméket, szolgáltatást.
Emlékeztettek arra, hogy a termékmegjelenítés az új médiatörvény bevezetése óta alkalmazható reklámfajta, amelynél a hirdető azért fizet, hogy terméke, szolgáltatása, védjegye megjelenjen egy műsorszámban vagy utaljanak arra. A médiatörvény a nézők, hallgatók védelmében szabályokat ír elő a termékmegjelenítéssel kapcsolatban annak érdekében, hogy a befogadók egyértelműen tájékozódhassanak a látottak-hallottak közzétételének céljáról - fűzték hozzá.
Közölték, az RTL Klub Törzsutas című műsorának több adásában jogszabálysértő módon jelenítették meg az egyik óbudai cukrászdát azzal, hogy az árukínálatot részletesen, aprólékosan bemutatták, és pontosan kiderült az üzlet elérhetősége is.
A médiatanács szerint ezáltal a riport - akárcsak egy klasszikus reklám - alkalmas volt arra, hogy felkeltse a nézők érdeklődését az ott kínált termékek iránt.
"A termékmegjelenítés a reklámhoz hasonlóan kereskedelmi közlemény, de célja az, hogy a műsorszámba dramaturgiailag illeszkedő termék vagy szolgáltatás a közönség szeme elé kerüljön, tudatába beivódjon, ám ennél több információt nem tartalmazhat" - írták. Rámutattak: nem tehető közzé a szlogen, az ár, a vásárlási helyszín, nem ismertethetők a termék, szolgáltatás tulajdonságai, előnyei. A cégek ilyen célokra a klasszikus hirdetési formát alkalmazhatják.
Közölték azt is, hogy a médiatanács fontosnak tartja az együttműködést az iparág szereplőivel, mert tényleges előrelépés egyedül a partnerségen alapuló stratégiai gondolkodás alapján képzelhető el.
Ennek alapján a médiatanács a termékmegjelenítés részletes szabályait - a szolgáltatókkal egyeztetve - a médiatörvény hatálybalépése után elfogadott ajánlásban tette közzé. A dokumentum célja az, hogy a médiahatóság a piaci szereplők számára kiszámíthatóvá tegye a jogalkalmazói gyakorlatot, megkönnyítse a szolgáltatók számára a jogszabályi előírások betartását és ennek révén hatékonyabban védje a közönség érdekeit - tudatta a médiatanács.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Július 02. 07:51, szerda | Belföld
Száz mozdonyt szerez be a MÁV 2026 végéig, ebből harminc már megérkezett
Jövő év végéig összesen 100 korszerű mozdonnyal bővül a MÁV személyszállítási flottája, ebből már 30 megérkezett és közülük 24 forgalomba is állt
2025. Július 02. 07:49, szerda | Belföld
Júliustól hátrányos helyzetű családokat lehet támogatni a REpont automatákon keresztül
Júliustól a REpont automatáknál leadott palackok után járó visszaváltási díjat hátrányos helyzetű családok megsegítésére és gyermekek fejlesztésére lehet felajánlani
2025. Július 01. 07:44, kedd | Belföld
Az államtitkár szerint ennyibe kerülne Magyarországnak az orosz energiaembargó
Az EU orosz energiára tervezett embargója akár 800 milliárd forinttal is megemelheti Magyarország energiakiadásait, ez az összeg nagyjából megegyezik a rezsicsökkentésre szánt költségvetési forrásokkal